tisdag, januari 29, 2008

Puh

Det där jobbiga som jag visste det skulle bli ibland med två hundar har infunnit sig för första gången. Och ja, det är ju självförvållat så egentligen ska jag inte klaga, men det känns ju alltid lite bättre när man fått göra det.

Jag har nämligen varit själv hemma med båda hundarna idag och igår och det blir ju lite körigt ibland. Milt sagt!

Idag har det faktsikt gått ganska bra, men igår var de minst sagt jävliga båda två. När den ena ville gå ville inte den andra. De skulle bara äta varandras mat. Naim gjorde en jättepöl på golvet på jobbet innan vi gick ut. Resten av dagen vägrade han att bajsa vilket alltid gör matte lite nojjig och på sin vakt. Igor hittade smask ute och vägrade att släppa. Igor spårade löptik och vägrade att lyssna. Naim slet åt andra hålet. Osv osv. Tror dock att jag lyckades få ihop det hela utan att någon av dem fick "pinas" för mycket iallafall. Men jisses, vad trött jag var på kvällen!

Idag har Naim haft ett nytt omsytt täcke på sig. Igors gamla började se ut som en liten väst på honom och för att han inte ska kunna skylla på att han fryser och därför vill in så har jag sytt om ett täcke som var lagom i längden men för stort kring mage och bog.

Naim är inte alltid helt respektfull mot Igor. Idag ville han ligga i bia-bädden istället för på täcket. Att Igor redan låg i bia-bädden såg han inte som något större problem. Han gick helt enkelt upp, satte sig på Igor och tänkte lägga sig på honom. Och inte lite så där med frambenen som han ofta gör, utan helt och hållet. Matte fick ingripa, och Igor såg ganska tacksam ut.

Inga kommentarer: