tisdag, januari 15, 2008

Oj, vad gnälligt!

Oj, vad han är gnällig Naim! Vi som tyckte han var så lugn i bilen på vägen hem och sa att det här blir nog iiiinga som helst problem. Fast då satt han förstås i knä, och så länge han får ligga nära är han hur nöjd som helst nu också. Så fort jag byter rum går han efter och gnäller. Bryr jag mig inte om honom springer han runt och letar en kort stund, men kommer tillbaka och lägger sig till slut för att sova eller tugga på ett ben. Han sover och äter iallfall som han ska och då kan det inte vara någon fara. Trots allt har han ju inte varit här mer än 2 dygn. Och ja, en valp helt utan "problem" i början, finns det tro? Knappast...

Idag har han gått upp för trappen flera gånger och ner för halva trappen en gång. Ner verkar alltså vara svårare. Uppför tar han flera trappsteg i taget, dvs han hoppar upp istället för går upp. Ser lite vanskligt ut men det går bra.

Inte helt förvånadnde så gillarNaim korv och skinka. Mycket!

Försökte få honom att sitta men det var svårt :) Får lugna oss med det tills hans lilla hjärna hunnit anpassa sig till det nya. Är ju inga brådska så att säga, mest bra för honom att få tänka lite...

Idag har vi faktiskt haft besök. En kille från Anticimex var hit för vi har en dålig lukt i lägenheten som vägrar ge sig. Naim ville inte hälsa men kom fram och stod bredvid mig stundtals. Resten av tiden låg han i soffan. Och gnällde förstås! Åh, en sådan gnällis!

Nu sover han iallafall så nu är det lugnt och tyst. Jag är också trött, inte bara i öronen, utan också av att ha en ny hund i hemmet. Det tar på krafterna att försöka lära känna en ny krabat.

Inga kommentarer: