torsdag, september 11, 2008

Min!!!!!

Eftersom lunchprutten uteblivit för vår unge salukihane så tog jag ut honom på en kort tur innan vi skulle åka från jobbet. Det kissades och bajsades duktigt varpå vi gick upp på kontoret för att hämta husse och Skrutt. Chefen har haft sin gamla tik med sig sedan i måndags och Naim ville absolut lukta lite på hans rum där hon varit. Han snosade och nosade och jag övervägde faktiskt att han kanske tänkte lyfta på benet och dra en pink, men eftersom han knappt gör det ute och inte heller hos andra tikar, så tyckte jag inte risken var så stor. Hämtade mina nycklar och dessa
3 obevakade sekunder ledde naturligtvis till att han drog en pink. I hennes säng!

Eller ja, hennes och hennes. Tror det var där hela felet låg. Det är hennes från början men vi brukar låna den och ha den på vårt rum så både Igor och Naim får en stor BIA-bädd var att sova i (annars får en av dem nöja sig med Igors lilla). Nu hade ju tiken dock "lånat tillbaka" sin säng de dagar hon ska vara här och jag tror att Naim drabbades av lite Mitt-begär. Han tycker nog att det är hans säng och det ska förstås markeras...Nåja, note-to-self, lita inte för mycket på den svarta ynglingen när vi är hemma hos folk med tikar.

Natten har varit hektisk med kräkningar och vankningar. Vid 3 tiden somnade Igor (och vi)äntligen lite djupare och fick några timmars sammanhängande sömn inna klockan ringde. Vi fick massa oss upp, men tror ni Skrutt gjorde det?
Nä, just det. Man blir ju uppenbarligen trött av att springa in och ut på nätterna för att äta gräs och kräkas.
Nu verkar han dock pigg igen. Skönt. Det är ju hundkurs ikväll och allt.

Inga kommentarer: