måndag, september 15, 2008

En korv och si så där 30 frolicar

Var på vår andra priavtlektion med Naim igår. Jag tycker det är väldigt givande. Vi tittade först lite på kontakten mellan oss och sedan gick vi igenom en teknik för hur jag kan använda klickern vid hundmöten. Till detta försvann hela min medtagna belöningen, en långkorv och si så där 5 frolicar i små små bitar. Som tur var hade instruktören med sig en påse frolicar som jag kunde få ta av när vi skulle till att sätta in hundar i bilden!

Det arrangerade hundmötet gick bra och vi kunde komma rätt nära utan att Naim gick i taket. Ska fortsätta att gå närmre och närmre med hjälp av vår nya klicker-metod. Hyser stort hopp om att han ska lära sig att inte skälla på hundar vi möter, om det så är på en meters håll.

Nästa gång ska jag dock ta med minst 4 korvar, för jäklar vad det krävs mängder av belöning när man tränar med klicker en timme!

Kankse till och med är dags att baka hundbullar igen. Det var länge sedan de fick det som belöning nu.

Inga kommentarer: