onsdag, september 26, 2007

Vatten på sin kvarn

Igor har fått vatten på sin kvarn... Han har nämligen alltid misstänkt att hästar är opålitliga djur och i dag fick han rätt. Typ...

Han och jag gick längs med en hästhage på lunchpromenaden och hästarna som var i hagen ville gärna bli klappade, vilket jag tyckte var trevligt. Igor stod, som vanligt, lite bakom mig och var beredd att fly om någon av dem skulle anfalla.

Eftersom hästhagen var låååång och många hästar kom fram så blev till och med Igor stursk efter ett tag och gick fram och nosade på en av dem. Han blev själv så till sig över sin modighet att han blev sprallig och bjöd in denna häst till lek. Dumma hästen fattade dock inget så Igor la ner projektet.

Kort stund därefter drullar Igor in i elstängslet och blir naturligtvis livrädd när han får en stöt. Han blev riktigt spak. På vägen tillbaka vägrade han att titta på hästarna. Jag försökte pedagogiskt gå fram och klappa en häst då och då men Igor ville inte kännas vid dem. Han satte sig så långt bort det gick och tittade bort. Stackars surgor! Nu inte bara misstänker han att hästar är farliga, nu vet han att det är så. För enligt honom var det ju helt klart en av dessa otäcka varelser som gjorde illa honom.

Nåja, antingen är det hela bra för då vågar han kanske inte gå fram om vi skulle möta en häst när han är lös eller så blir han vansinning och skäller allt han kan. Får väl se...

I och med denna händelse så insåg jag dock hur effektivt ett elhalsband skulle vara :)
(SKÄMT!!!)
Så lydig som Igor var på hemvägen har han inte varit på länge. Kanske var han inte helt säker på at det inte var jag som gjorde illa honom och tänkte att det är väl bäst att var till lags. Lilla skrutt!

Inga kommentarer: