tisdag, september 25, 2007

Man blir ju vansinnig

Ok. Eftersom Igor var så stressad och igång hos veterinären i 2 timmar så var han rejält trött när vi kom hem och jag tänkte att detta var ett perfekt tillfälle att träna honom i att vara ensam hemma. Följande procedur utspelade sig:

Rigga webkamera så att husse kan titta på Igor medan jag är borta
Gallra in Igor i sovrummet
Snöra på sig skorna (Igor gnällskriker som vanligt när man gör detta)
Hotar honom med vattenflaskan
Tar på jackan och går
Hör lång väg hur Igor skäller
Återvänder 10 minuter senare och hör att han fortfarande skäller

Blir arg och bestämmer mig för att trötta ut honom. Gallret får vara kvar och jag ska ta på skor och jacka och gå ut och låsa 70 gånger (insåg från början att 70 var högt antal men tänkte nu eller aldrig).

2,5 timme senare var jag bara på 33 gånger och det var dags för oss att åka till våra vänner, men kontentan är att Igor aldrig ens slog ner häcken i golvet. I 2,5 timme stod han alltså vid kompostgallret och väntade på att bli utsläppt. Och 32 gånger (notera ej 33!) gnällde han lika mycket när jag tog på skorna. Jag blir tokig på denna hund!!!!!

Idag ska han få de resterande 32 gångerna på sig att skärpa sig, och vi kommer fortsätta så här tills han inser att det inte spelar någon som helst roll hur länge han skäller och gnäller. Blir han inte bättre inom ett par veckor så är hans dagar till att bli bärare av antiskällhalsband väldigt få.

Inga kommentarer: