söndag, september 02, 2007

Igor byter jobb

Igår var vi på kräftskiva nr 2 och Igor var naturligtvis med. Igor tillbringade hela kvällen med att alternera mellan sina 3 favoritsysselsättningar hos detta par (rota i vedlåren, riva upp isolering och lugga fårfällen). Och, ja så nosade han förstås tiken i rumpen! Icke att förglömma!

Hur som helst så var han helt däckad när han kom hem och hade faktiskt mage att morra åt husse när han skulle flytta honom från sin huvudkudde vid läggdags. Aja, aja, vilken idé, men som tur är så gör han bara så då han är riktigt, riktigt skittrött!

Idag har vi tittat på lite miniorfrisbee i regnet och lunchat hemma hos ett par vänner. Igor har varit nöjd.

Nu är det förresten klart att Igor får vara med mig på mitt nya jobb så från och med månadskiftet byter Igor jobb och börjar på rovdjurscentret De 5 stora. Ett steg uppåt i karriärsstegen skulle jag säga!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej och tack för kommentaren i min blogg! Jag är här och läser då och då och ler ofta igenkännande när jag läser om Igors påhitt. Jag har aldrig haft en hund med så mycket egenheter och konstiga påhitt. Otroligt charmigt samtidigt som det kan vara otroligt irriterande. Men just när man ska bli förbannad gör han någon rolig min eller något annat som får mig att skratta i stället. Roliga hundar de där lundehundarna...