lördag, juli 21, 2007

Sur och misstänksam


Igor låter sina stygn vara, iallafall för det mesta. För ett par dagar sedan blev han så intensiv med sitt slickande att vi tog fram tratten och satte på honom den. Resulterade i mycket missnöjd lundehund. Han behövde dock bara ha den en liten stund för att komma på att det är mycket bättre att låta stygnen vara. Och sedan dess har vi bara behövt lägga fram den då han visat tendenser till att bli intensiv i sitt slickande så har han slutat.

Eftersom husse och jag försöker få ordning på vårt hem så packade vi upp alla bröllopspresenter för ett par dagar sedan och där ibland var igelkottshunden (skoskrapa). Jag ställde fram den och Igor gick genast dit för att titta. När jag gick förbi nästa gång stod han kvar och blängde och samma sak nästa och nästa. Högst misstänksam sak tydligen! Jag var tvungen att plocka fram den mitt på golvet och klappa på den innan han vågade sig fram så här mycket.

Men när han väl nosat på den och försäkrat sig om att den var död så gick han raskt över till "jag-ska-bita-dig-stadiet", och när det inte var uppskattat av matte så körde han...


..."då-ska-jag-iallafall-krafsa-på- dig-stuket" ett tag.

Numera är igelkotthunden en accepterad medlem i vår familj som Igor inte längre visar något större intresse!


Inga kommentarer: