lördag, juli 28, 2007

Jogga på liv eller död

Vi testade att jogga med Igor några gånger i våras, men resultatet var väl si så där och nu ska vi försöka igen. Dels för att han säkert går att övertala att jogging är roligt/ok och dels för att matte måste ta sig ut och träna lite mer. Så, sagt och gjort, igår var jag och Igor ut och joggade.

Eftersom detta var snortidigt på morgonen så var vi förmodligen helt ensamma i motionsspåret och jag bestämde mig för att börja med Igor lös. Detta var dock rätt onödigt visade det sig för han sprang mig i hälarna hela varvet. Dessutom hade han öronen bakåt hela vägen, så där som en lundehund har då de:

1) tycker något är skittråkigttråkigt och att de lika gärna skulle kunna hoppa från ett stup
2) är något nervösa och på sin vakt till omgivningen

Vilket det var denna gång vet jag ej, jag tror faktiskt mest på ettan, men eftersom Igor är Igor, och Igor är en lundehund med ett rikt innreliv, så skulle han mycket väl kunna fått för sig att jag sprang IFRÅN något och att det var bäst att hänga på om han ville överleva.

Idag ska vi testcykla kring kvarteret. Har faktiskt aldrig cyklat med Igor...Har liksom kännts onödigt när vi knappt fått honom att gå. Sen imorgon ska husse och Igor ut och springa en liten sväng igen.

Nu sover Igor i sin "hussekorg". Det är att han lägger sig i den grop som bildas mellan husses ben när han sover. Jag antar att han älskar det så mycket för att benen ger ett visst stöd åt ryggen och så. Ibland är han dock missnöjd för beroende på hur husse ligger så kan hussekorgen vara för liten. En gång testade han "mattekorgen" men det var inget att ha för det har han aldrig gjort om!

Inga kommentarer: