torsdag, juli 26, 2007

Stygnen togs ut

Vi tog ut stygnen i tisdags hos veterinären. De hade tid runt lunch så vi tog med Igor dit och såg till att få det gjort. De tyckte att såren såg fina ut, men det är ju lite besvärligt att hålla i en lundis som inte riktigt gillar att man klipper runt hans små tår. Jag höll i kropp och ben, matte försökte få hans uppmärksamhet (och fick ta emot lite bett), veterinären höll i stygnen och en djurskötare klippte. Det var lite mycket folk runt Igor då, så jag förstår att han blev stressad men samtidigt så upptäckte vi att det inte hade gått med bara jag och matte (vi testade det först). Förvånansvärt stark och smidig liten rackare det där, för att inte tala om envis. Han verkar ha vant sig helt vid att tårna inte är där iallafall, skönt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul blogg. Ni borde ta Igor till en hundpsykolog. Han behöver lite mental terapi. Finns hundpsykoser tro? Vad är det som händer när han blir själv hemma egentligen? Jag såg ett program på TV. Där tränade dem på att vänja en hund vid att vara ensam hemma. Ägarna tog på sig ytterkläderna sen av sig dem. Sen på igen och öppnade dörren, in och av med kläderna. På med kläderna ut genom dörren och stänga den bakom sig - in igen. Sen stegvis fram och tillbaka med längre tid utanför dörren fattade hunden att den kunde vara själv. Men vilken bia**h på tåget. Jag hatar när man får oväntat ovett och en timme senare fattar att man hade rätt själv och dessutom en miljard argument för sin sak. Hej då. /Lars