lördag, maj 19, 2007

Vilken jobbig dag!

Vilken jobbig dag det här har varit för Igor. Morgonen började med att matte blev varse att hon hade 30 minuter på att morna sig, packa diverse grejer, sätta på sig hejdlöst roliga mulle-kläder och sen masa sig iväg till Statoil och fråga tokiga frågor. Givetvis var det möhippa som gällde. Igor tyckte det var mycket spännande och ville gärna följa med. Han gjorde ett tappert försök att packa ner sig själv i väskan, men där satte husse stopp.

Det som komplicerade det hela var att jag skulle spela tre matcher under dagen i en lokal turnering. Som tur var ligger planen bara 500 meter bort från huset, men med timslånga matcher plus uppvärming så gick det inte att lämna Igor hemma, så jag fick helt sonika ta med honom. Lösningen som räddade mycket av dagen var att jag tog bilen till planerna, parkerade den i skuggan och satte Igor i buren. Först försökte jag med öppen baklucka, men det gick inte alls, då såg han hur vi sprang runt och protesterade högljutt. Det fick bli stängd lucka men nervevade fönster. Första matchen gick bra, han låg ner när jag hämtade honom och verkade ha tagit det bra. Vi gick hem i pausen mellan matcherna och vilade lite. Jag tittade på film med Igor sovandes bredvid mig.
Till andra matchen körde jag samma variant, med samma framgång. Vi tog en längre promenad hem och sen sov han gott medans jag åt och vilade. Jag tänkte såklart köra samma variant inför tredje matchen, men nu blev det patrull. Han hade listat ut hur mycket roligare det var utanför och ville inte alls in i bilen när det var dags för matchstart. Som tur var kunde Sara, hans favoritspelare i damlaget, ta hand om honom medan jag spelade sista matchen. De satt och njöt av solen (när den tittade fram mellan molnen) och tittade på alla som sprang. Mycket spännande tyckte Igor.
Sen gick vi hem och åt smaskig kyckling. Igor åt som en varg och har sen legat helt utslagen i soffan medan jag tittat på film. Tveksamt om han kommer gilla iden att gå ut på kvällskissen, men det måste göras. Sen ska vi sooooooova.

Inga kommentarer: