tisdag, maj 22, 2007

Hästar i Sala backe

Igår kväll gick vi en promenad efter middagen för att Igor skulle vara lite lugnare till CSI:NY. Vi traskade upp mot Källparken (jag har lärt mig att det heter så, inte "stora fältet" som jag tidigare trott). I början av parken så stannade Igor och vädrade en hel del, men det är inte så oväntat, det går mycket hund i området. Vi fick med honom och började gå lite längs den gångväg som cirkulerar det stora gräsfältet och till vår stora förvåning ser vi att två tjejer rider i galopp från ungefär där vi gått till andra sidan fältet. Det måste varit dem Igor känt doften av.
De stod och pratade med några kids vid dagiset och satte sen av i galopp runt gångvägen. Här kände vi att det nog var opraktiskt att stå kvar på gångvägen... Att få Igor att självmant gå någonstans när något så spännande hände var omöjligt, så tyvärr fick vi lyfta upp honom och flytta honom. Det var egentligen det sista vi ville göra, det bidrog till att göra situationen ännu mer laddad, men vi litade inte på att tjejerna kunde hantera sina hästar om Igor skulle satt igång att gaffla/skutta runt. När de väl dragit förbi oss kunde vi med vissa svårigheter gå vidare på promenaden, men Igor tyckte det luktade mycket mycket intressant och spårade fram och tillbaka när vi sen återvände från promenaden en halvtimme senare (inga hästar synliga då). Han somnade gott när vi kom hem och drömde nog om de där stora konstiga sakerna.

Jag kan inte säga att jag är helt nöjd över beslutet att ta två hästar och rida i galopp i ett bostadsområde. Tänk om tänk rätt.

Inga kommentarer: