måndag, maj 07, 2007

Slut på ledigheten

Nu är det slut på ledigheten och tillbaks på jobbet för både mig och Igor. Helgens slit gjorde att husse inte alls var lika rask i fötterna som Igor i morse, så promenaden ner på stan fick genomföras i maklig takt i duggregn. Väl på jobbet var han väldigt sprallig, vilket han alltid blir när han har varit ute i blött väder. Somnade sen som vanligt och sov skönt fram till lunch. Efter att vi hade ätit skulle jag sätta på mig skor och jacka, men då var han hur härjig som helst och skulle bita i skor, händer och snören. Jag kastade iväg hans repknut som distraktion och han galloperade glatt och hämtade den flera gånger, tills jag fått på mig jackan. Då tog han bara två språng, sen tvärvände han och sprang till dörren. Oavsett vad jag gjorde så gick han inte därifrån, den lille rackaren hade listat ut att vi skulle gå ut och det ville han för allt i världen inte missa.

Gårdagens sorgemoment var igår när jag och en av spelarna från damlaget kom med tåget från Arlanda. Matte och Igor mötte oss på stationen och efter att jag ropat hans namn så såg han oss och kom glatt springande... förbi mig för att hälsa på Sara. :( Så mycket för all kärlek man lagt på den hunden. Sen hälsade han som tur är på mig också, men jag blev lite sårad.

1 kommentar:

OlofD sa...

Hej, klart man hittar vilken hund du hade när man googlade på Erik Thelin Hund :)

Kul att ses i morse