torsdag, maj 17, 2007

Charmgor

Idag har husse och Igor egentligen varit lediga men eftersom jag jobbade så tog de också en jobbdag för att kunna vara lediga imorgon. Då ska vi ut till Älvkarleby och kolla lite grejer inför bröllopet i sommar och Igor får förstås följa med. Blir nog kul!

På eftermiddagspromenaden träffade vi en rottweilertik och med tillhörande matte och eftersom tiken just löpt skulle Igor ABSOLUT hälsa. Som vanligt fick han sin vilja fram och under tiden som han snosade tiken i rumpan så passade jag på att prata lite med matten. Hon undrade vilken ras, ålder etc och efter det vanliga avhandladet om hur ovanlig rasen och att han var 1 år, fast han betedde sig som 6 månader, så konstaterade hon glatt att;
-Jaha, då har ni 2 års jobbig tid framför er då?!
Och, ja, vad säger man då? Jo, hon har ju rätt! Alldeles rätt. Det är ju just det som jag försöker pränta in i min kära sambos huvud då han är trött på Igor. Ibland ser jag det som positivt, för om Igor är så bra som han är nu så kommer han vara JÄTTEBRA om 2 år, men ibland (när hans mindre bra sidor visar sig) så tänker jag bara hur vi ska stå ut i 2 år till.

Idag ligger han dock på plussidan. Vi har nämligen haft 2 vänner över på middag ikväll och det är bland annat då man uppskattar Igor till sitt fullo. Han må vara dryg då och då, men han är faktiskt en väldigt lugn och fin hund (vilket även våra vänner konstaterade). Inget överdrivet hoppande, pockande eller fånande utan bara charmig, mysig och social. Han är en charmgor helt enkelt!

Inga kommentarer: