lördag, mars 10, 2007

Olyckskorpen Igor

Husse är på turnering hela helgen så jag passar på att uppdatera lite.

Ior har nu fått cortison i 3 dagar och kliandet verkar ha försvunnit. Vad jag har hört har han inte kliat sig en enda gång i natt. Cortisondosen är låg men han verkar bli trött och kissnödig av dem ändå (tydligen vanliga biverkningar). Igår sov han hela kvällen trots att vi inte gjort något speciellt och på mornarna kissar han en lååång stund när han kommer ut. I vanliga fall ska han småskvätta hur nödig han än verkar vara. Nå, hellere trött och kissis än klåda.

Som om Igor inte har nog med besvär så började han hosta och nysa igår och en gång gjorde han "inåtvända nysningar". Noskvalster eller kennelhosta(!), tänkte jag skräckslaget och visste inte riktigt vilket jag skulle föredra. Inatt och idag har han dock inte nyst något alls så det var nog bara något som irriterade honom i halsen eller nosen. Peppar peppar ta i trä... för jag tror inte någon av oss orkar något mer nu...

Eftersom Igor verkar trött beslutade jag mig, trots det strålande vädret, för att ställa in 5-timmarsturen med ett par kompisar och deras hund. Jag beslöt mig för att besöka en annan vän för en kortare promenad. Allt var perfekt i 10 minuter men sen haltade Igor och blödde på framtassen så det var bara at tvända och gå tillbaka. Förmodligen har han skurit sig på en vass iskant. Klon verkar hel så förhopningsvis går hältan över snart.
Skruttigor!

/matte

1 kommentar:

Anonym sa...

En hälsning från Bullen som hoppas att Igor snart ska var piggelin och utan klåda!
mvh Bullen med familj