måndag, maj 26, 2008

Plask!

Igor har gjort det igen. Natten till lördag så vaknade matte av att han spatserade runt vid tretiden och barmhärtig som hon är så tänkte hon ta ut honom ifall han var nödig. Hon gick fram till gallret vid dörren och skulle precis ta bort det när 'PLASK'... Hon satte ena foten i en medelstor pöl som Igor gjort på golvet. Husse fick ta ut Igor medan matte försökte smälta vad som precis skett. Varför varför varför ger han ingen som helst signal? Vad är det för fel i honom? Vi börjar bli smått förtvivlade. Varför kan han inte vara som valpen Naim, som sover hela nätterna och håller sig duktigt tills man kommer ut?

På hundarnas plussida är att vi har kört ett rejält ensamhetspass. Vi skulle kolla på ett hus i lördags men eftersom det var snorvarmt ute bestämde vi att hundarna fick vara hemma istället för att sitta i en varm bil. Vi aktiverade dem rejält på förmiddagen, Naim sprang så han nästan var medvetslös, och sen lämnade vi dem i runt en och en halv timme. Jag förväntade mig lite gnäll och pip vid hemkomst, men de tog det kolugnt. Naim låg i soffan, tittade lite slött på mig och hoppade inte ens ner när jag väl tog bort gallret. Till och med Igor verkar ha tagit det lugnt. Det finns hopp!

Idag är Naim med mig i Uppsala. Gnäll och pip i trekvart på tåget i morse, sen gav han sig och sov resten av vägen. Han är fruktansvärt beroende av matte/Igor, är inte hela flocken med så är det inte kul alls.

Inga kommentarer: