tisdag, maj 13, 2008

Det lilla hundkräket

Eftersom Naim skulle med husse till U:a mån-tis fick Igor stanna hemma med mig. Mysigt värre tänkte jag, det var länge sedan vi var bara han och jag på tu man hand. Kanske en långpromenad runt hockeyhallen på måndagen och hundträning på tisdagkväll vore något.

Just nu kan jag väl inte påstå att vi har det så mysigt. Har blivit rejält osams x antal gånger de senaste dagarna eftersom unge herr skruttgor verkar ha kommit in i en "vägra-att-gå-ikoppel-period-igen". Så fort man tar av kopplet går det undan, men med koppel på ska det bara snosas och vägras HELA tiden. Kan inte gå fortare än 5 meter i minuten och om man skyndar på blir han skitsur och ännu segare!

Till råga på allt har han mage att ge mig dåligt samvete för att jag bråkar på honom :)
Han kan verkligen konsten att se emmlig ut...Hundkräk!

Blev ingen långpromenad igår och tror vi hoppar hundträningen ikväll eftersom vi inte är på riktigt samma våglängd just nu...Blir nog en lite längre promenad på väg från jobbet med stora försök att inte strypa liten lundehund och sedan mysa i soffan resten av kvällen. För det kan han iallafall!

Inga kommentarer: