fredag, augusti 10, 2007

Risigor

Igor har haft en jobbig natt. Vi stack ut och sprang i Jälla igår kväll och det gick ganska bra. Igor var lite trött när vi kom hem (vid halv tio) så han gick och lade sig. Kvällspromenaden gick bra och när vi kröp till kojs trodde jag det skulle bli en vanlig natt. Icke. Jag fick gå upp ungefär en gång i timmen för att ta ut Igor/städa upp efter honom, det kom obra saker åt bägge hållen. Stannade hemma några timmar på morgonen för att låta honom vila lite, men vid nio gick vi ner till jobbet och då verkade han lite piggare. Han har sovit här hela förmiddagen och gör inte mycket väsen av sig. Hoppas han är bra igen sen och att det här bara var priset han får betala för att smaska i sig allt möjligt han hittar... Såfort han blir lös i magen får jag stressfaktor och blir rädd för IL.

1 kommentar:

Anonym sa...

Igor verkar ha ett jobbigt liv, det är så hemskt att många saker drabbar samma hund :(
Men när han inte är sjuk så verkar han ju ha roligt (även om jag tror att lundehundar inte alltid vill erkänna det :P). Ensamhetsträning verkar vara något man kan syssla länge med utan något bättre resultat, Magic är likadan, låter som ett brandlarm så fort han blir lämnad ensam - om han inte är jättetrött för då kan han sova en liten stund först.
Jag hörde om en lundehund som helt plötsligt kunde vara ensam hemma när den hade blivit lite äldre, hoppas att Magic också blir så :)
/Mvh Malin & Magic (http://www.magic.3w.se)