torsdag, augusti 30, 2007

Hunden ÄR människans bästa vän

På morgonpromenaden träffade Igor och jag ovanligt många hundar och det slog mig att alla dessa hundägare njuter förmodligen av den underbara morgonen precis lika mycket som jag (7 c och strålande sol är verkligen perfekt!). Frågan är om vi alla skulle ha kommit ut på en promenad kl 7 en torsdag om vi inte hade hund? Förmodligen inte, är svaret. Man hade hastat iväg till jobbet eller legat kvar i sängen. På sin höjd läst tidningen lite längre. Inte för att jag inte tänkt den tanken förr, men nu blev jag återigen påmind om vilken stor fördel det är att ha hund sådana dagar!
"Som pricken över i" för denna tankebana, så var det sista hundekipaget vi träffade en pojke och hans jack russel. De lekte jaga kring en bänk och båda såg sannerligen lyckliga ut. Vi har sett dem förr och när man ser dem blir man glad ända in i själen! Jag tycker verkligen att det är härligt att se barn och hundar leka och ha ömsesidig glädje av varndra. Att 2 skilda arter gör så hör inte till det helt vanliga...

Inga kommentarer: