onsdag, augusti 22, 2007

Morgontrött

I måndags tog vi ut dräneringsslangen. Det gick faktiskt bra. Han var ganska lugn när sköterskan tog stygnen och sedan slangen. Lite kråmande och en del muntlig protest bara, men annars så...

På eftermiddagen åkte vi till "mormor och morfar" och Igor fick till sin stora förtjusning leka med Rizzla. Rizzla var högst imponerad av såret han hade på halsen. Helt klart suspekt och något som måste nosas noga på!

Igår morse bar det sedan av till Järvsö eftersom matte skulle på jobbintervju där. Igor fick en spännande dag med:
lunch ute, skogspromenad, 2 timmars spanande utanför rovdjurscentret, middag på uteservering tillsammans med en vorsther, snabbbesök på brukshundklubb, leka med samma vorsther i dennes hus, leka med 3 vorsthrar och titta på rapphöns.

Han sov som en klubbad säl på hemvägen, och i morse när husse gick till jobbet gick han som vanligt upp varpå jag också klädde på mig och förberedde mig för morgonrundan. När jag kom ut från toan hade han dock lagt sig till rätta i sängen igen och trots pockande och lockande från min sida ville han absolut inte gå ut. Så j--la tött fortfarande :) Och än så länge har han inte gjort någon ansats för att gå ut...Tog hårt på honom det där.

Inga kommentarer: