onsdag, februari 28, 2007

Igor har duschat igen

Efter stora påtryckningar från husse har jag gått med på att blogga från hemmaplan. Jag tänkte egentligen börja mitt nya bloggar-liv imorgon men husse tyckte definitivt att vi skulle köra ett test. Jag känner mig mycket betrodd :)
Första dagen tillsammans på sportlovet har jag och Igor tillbringat med att gå en långpromenad på förmiddagen och sedan har vi ensamhetstränat massor medan jag tvättat. Promenaden + träningen blev så jobbigt att Igor sov ända till 17 och då var det dags för mig att gå och träna. Lite snopet med tanke på att jag hade tänkt att vi skulle göra mycket mer saker.
På kvällen har vi dock duschat Igor med ett speciellt schampo som ska lindra klådan. Vi får se om det hjälper. Hoppas dock på att vi sak få starta den riktiga behandlingen snart.
Imorgon ska vi gå en lång, lång promenad. Och sen ska vi ensamhetsträna massor igen. Dagens ensamhetsträning gick faktiskt bra. Han var ensam flera stunder á 10 minuter och det utan några större ljud. Han bara gläfste till ett par gånger. Fast han sitter förstås stel som en sfinx och väntar när man kommer in. Inte slappna av här inte!
Hur som helst så har jag med en oanad beslutsamhet bestämt mig för att nu ska hunden lära sig vara ensam! Igor må vara envis, men den här gången kommer jag vara ännu envisare!

Inga kommentarer: