onsdag, oktober 31, 2007

Jobbigt att sova borta

Igor och jag kämpar på med vårt backpacker-liv här i Uppsala. I måndags blev det till att ta en lång promenad efter jobbet, vi hade lite skräp i lägenheten som måste till återvinningscentralen i Boländerna, så det var bara att vända i dörren och ta med sig grejerna bort mot industriområdet. Det tog 40 minuter att ta sig dit i mörker och kyla. Som grädde på moset började det även ösregna när vi kom fram och skulle slänga skräpet :( Igor gillade inte alls allt ljud, ljus och konstiga containrar på återvinningscentralen utan sprang glatt därifrån när vi vände. Sen 40 minuter hemåt och därefter en efterlängtad middag både för blötgor och mig. Fördelen med det hela var att Igor sov ganska gott på natten iallafall.
Igår efter jobbet åkte vi i ett fullsmockat pendeltåg ut till Storvreta för att besöka några vänner med hund. Igor blev mycket glad över att få träffa den här tiken igen, men när vi "vuxna" sen gick upp på övervåningen för att riva lite golv ja då blev det annat ljud i skällan. Gnäll gnäll, jag är inte där husse är. Gnäll gnäll. När vi väl kommit hem vid elvatiden insåg jag att frysen måste frostas av, så hela natten slamrade det från köket när isbitar ramlade ner genom gallrena. I början vaknade Igor till varje gång, men efter nån timme så struntade han helt i det. Han är så duktig, min lilla hund!
Ikväll ska vi sova i en riktig säng igen. Det ser vi fram emot.

Inga kommentarer: