fredag, april 27, 2007

Några dagar efter

Odugliga Blogger har inte fungerat, så jag ligger några dagar efter med saker som hänt...

* I tisdags fick jag skicka ett par skosnören till skosnöreshimlen igen. När vi lagade middag blev det misstänkt tyst ute i hallen och vid närmare kontroll så hittade vi Igor glatt mumsande på skosnörena till mina löparskor. Dags att köpa nya igen alltså, jag har tappat räkningen nu.

* I onsdags skulle både husse och matte träna samtidigt, så jag fick ta Igor med mig i bilen till min träning. Han hjälpte mig vid uppvärmningen genom att hålla farten uppe, men sen fick han sitta i bilen när vi körde övningar och spel. Jag tog ut honom lite nu och då, som tränare kan jag stå vid sidan om och gasta åt spelarna och då kan Igor stå bredvid mig och se farlig ut. Jag kan alltid hota med att bussa Igor på dem om de inte gör som jag säger...
Sista vändan i bilen blev lite längre än de andra, vi ville spela klart sista matchen så han fick nog sitta där 30-40 minuter. Jag trodde han skulle vara lite smånojig när jag kom till bilen, men döm om min förvåning när jag såg att han faktiskt låg ner. Det är första gången vi har sett honom göra det i bilen när vi är utanför den, otrolig succe.

* I torsdags gjorde jag ett kap på Gunnars hund och katt. Vi gick in där på väg hem från jobbet för att titta lite på selar och halsband, och till min lycka så hade de fått in Igors favoritgodis, Nature's Gift med kycklingsmak. Jag köpte raskt upp mig på fem påsar, men det kändes lite pinsamt att stå vid kassan med fem påsar av samma godis. Jag kände mig som en samlare inför ett storkrig...
På kvällen skulle matte ut och springa i Jälla. Jag är lite öm i knäet fortfarande så i brist på skosnören till mina joggingskor så beslöt jag mig för att istället ta en promenad i spåren med Igor och köra lite träning av honom. Vi körde hopp över och upp på stenar, slalom, balansgångar och inkallningar. Igor sov som en stock när vi väl kom hem, helt utslagen. Sen blev han såklart Härj-gor när vi väl varit ute på kvällspromenaden, men efter en stunds surande över att vi inte lekte med honom så kom han och lade sig. Mysigt att sova med en hund som har ens ben som huvudkudde.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men vad är det med lundehundar och snören??? Bullen är också hopplös. Skosnörena är någonlunda fredade eftersom skorna för det mesta är undanlagda. Men hundleksaker på snöre typ, boll på snöre förvandlas raskt till boll utan snöre och snöre utan boll.... Och barnkläder/prinsess-leksaker med långa fina snören med mjuka tofsar på är mumma... Hopplös på snören!

Det är kul att läsa er blogg och känna igen sig lite i sin odågas upptåg.

Gunnar hund och katt - det känner jag igen, Uppsala-syrran brukar handla där.