fredag, april 20, 2007

Tricksångest

Aaaarrgh!
Jag blir tokig!

Hur svårt kan det vara? Jag har i månader försökt att lära Igor att fånga godisbitar som jag kastar mot honom, men oavsett vad jag gör så fattar han inte. Han bara står kvar och låter godisbiten falla till marken, alternativt studsa på hans nos. Man skulle kunna tro att han skulle kasta sig efter det, för han vill då åt biten när jag håller i den, men så fort den släpps från mina fingrar är det som att han tappar konceptet helt och glömmer allt. Jag börjar få slut på ideer att testa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hi got to say I am really happy about you blogg (sorry about writting in english but I do not know whether you read danish).

I have a lundehund, a female , 10 months tomorrow and I can't help smilling. She is the counterpart to Igor it seems.

Your blogg has really helped me, because I am a first time owner of a lundehund and she is very different from the other dogs I have owned before, so it has been great to read about Igor. Most of all because some of your problems I to have with Nynne.

So thanks and please keep up the god work. I am also reading about Zigge and enjoying that site equally.

Thanks...!
Ulla
ullanielsen@adslhome.dk

Anonym sa...

Skrattar gott! Har en briardtik som kör sin variant. Hon står och stirrar på golvet och väntar på att godiset ska landa så att hon ser vart det ligger. Listigt eller inte, jag vet inte så noga... Fast hon KAN fånga, för ibland skiner hon till och man kan kasta in godisarna i gapet på henne.

Hälsningar från Karlstad och lundis Bullen