måndag, april 16, 2007

Köpa lunch ute

Idag tog Igor och jag en liten annorlunda lunchpromenad. Den började "normalt", fast vi gick till parken under Universitetshuset som omväxling. Sen gick vi in i stan igen efter att Igor hade fått rastat av sig lite. Nu trodde Igor att vi skulle gå in igen (tråkigt tråkigt) men husse överraskade och gick in på S:t Pers galleria istället. Igor tyckte det var mycket oväntat och småkröp framåt, det här var ju läskigt. Han har varit inne där några gånger, men inte så värst ofta.

Målet för utflykten var Chagall, ett cafe mitt i gallerian som även säljer mat som man kan ta med sig. Jag hade ingen lunch med mig idag, så jag slog två flugor i en smäll och gav Igor hjärngympa samtidigt som jag fick mat. Jag beställde min mat och satt sen och väntade med Igor vilt stirrande åt alla håll. Jobbigt att hålla koll på alla. När vi kom tillbaka till kontoret så åt han som en häst och har sen sovit som en sten. Stackars lilla skruttgor blev trött.

Inga kommentarer: