torsdag, april 10, 2008

Igor luktar mumma

Idag har Igor fått en dos dermoscent och det har gjort att husses rum har luktat tantparfym hela dagen. Vinst för matte som slapp dem idag =)

Det har kommit ännu mera snö och båda hundarna har varit spralliga. Igor har, peppar peppar, inte haft ont i magen i dag. Men så har han inte fått någon atopica heller.

Dagens största händelse var nog ändå att Igor, helt utan betänksamhet, slängde sig ut från husses skrivbord. Han tyckte väl att han tittat klart på vargarna och att han absolut inte hade tid att vänta på husse som pratade i telefon.

För övrigt sliter vi på med samma gamla träningsmoment dag ut och dag in. Det "hetaste" träningsmomentet är att gå fint i koppel. Kan väl säga att båda hundarna har sina problem på den fronten. Naim kör varianten "stanna- ta -sats- spring -till -kopplet- tar- slut- och- titta- sedan- förbrående- på -husse/matte -när- det- rycker -till -i -halsbandet" alternativt "jag-måste-bajsa-så-långt-ut- i-buschen-som-möjligt-och-sliter-som-en-galning". Igor kör varianten "jag-måste-få-gå-där-jag-vill-och-i-min-takt- annars-går-jag-tre-steg-bakom-och-stretar-lite-och-ser hemskt-ledsen-ut" alternativt "jag-tvärvägrar-gå- om-någon-så-mycket-som-drar-lite-i-mitt-koppel". Som ni kanske förstår är de inte helt kompatibla med varandra...

Inga kommentarer: