tisdag, april 22, 2008

Fint besök

Igår fick vi besök av Rizzla och co. Naim var lite upprörd när det stod en hund utanför vårt jobb men han såg snabbt att det var Rizzla och hälsade glatt, men förstås lite skräckblandat, på henne. Efter att Rizzla sedan sutit i bilen ett tag och Naim och jag jobbat klart var det dags för dem att hälsa igen och denna gång sa han inte ett pip utan såg ut som att det var det mest naturliga som fanns att Rizzla skulle vara där. Han fattar snabbt, den lilla valpen!

Idag har han dock faktiskt varit riktigt odräglig. Dragig och slitig som aldrig förr, lyssnar inte för fem öre och dessutom har han varit jättepipig när jag lämnat honom själv. Försker lämna många korta stunder och det går oftast bra, men så fort jag lämnar en längre stund på jobbet blir han jättepipig. Det svåra i det hela är ju att på jobbet kan jag inte alltid bestämma hur länge jag ska vara borta. Borde väl inte lämna långa stunder alls eftersom han inte riktigt klarar det, men å andra sidan så kan jag inte göra något åt situationen. Jobbet måste skötas och jag bara hoppas att han ska anpassa sig till det hela snart.

Inga kommentarer: