söndag, februari 17, 2008

Otrevlig start

Innan vi går upp brukar vi bestämma vem som tar Naim på panikkiss efter nattens långa kissuppehåll och vem som tar Igor på en liten längre tur så han hinner göra ifrån sig. I morse föll Naim på mig så jag satte raskt på mig byxor och en tröja (man har ca 4 sekunder på sig innan Naim också hoppar ur sängen), småsprang till hallen och hoppade i mina redan förknutna kängor, edo att koppla Naim och slänga oss ner för trappen. Men där tog rutinerna slut. Ena kängan var plaskblöt...av hundkiss!

Igor den rackaren, för vi är rätt säkra på att det är den lilla rävhunden, har alltså varit upp i natt och pinkat i min sko! Och det var inte lite, nej hela kängan var plaskblöt =(
Nu är den tvättat i maskin och förmodligen blir den aldrig vad den varit, men kanske kan jag använda den säsongen ut iallfall och köpa nya nästa vinter. Jäkla hundracka! Det var ju mina favoritskor, jag praktiskt taget lever ju i dem. Idag fick jag halka runt i mina höstskor istället!

Han har kommit in i en kissa-och-bajsa-inne period igen nu. Undrar varför det går i perioder? Kan gå ett felra månader utan någon olycka alls och så kommer det ett par veckor då han kissar inne var och varannan natt. Nu har han kissat inne 3 gånger och bajsat inne 2 sedan Naim kom. Kanske är han stressad över de nya förhållandena, men samtidigt så har han ju som sagt haft sådana här perioder förr också...

Naim gör framsteg varje dag. Igår gick han in och lade sig i sovrummet själv och sov. 2 ggr! Han verkar tycka det är lite kul att gå ut även på koppelpromenad och han kan redan ganska många "kommandon", tex fot. Men så gör han sina baksteg också... Mötte en hund idag på promenaden. För det första betedde han sig som om han ville döda den och sedan stressade han hela vägen hem. Ibland kan vi möta hundar utan att han gör så och ibland beter han sig så här. Egentligen är jag inte väldigt bekymrad, men vi måste se till att träffa många snälla hundar nu för vi kan ju inte ha en hundrädd/hundarg 30 kg hund.

Idag får vi besök av Igors brors ägare. Utan Egon dock, vilket är synd, men det blir himla trevligt ändå...Bra träning för Naim också.

Inga kommentarer: