torsdag, februari 14, 2008

Jag vill också bada i den lilla hinken

Igor har drabbats av vad vi kallar "jag-vill-också-bada-i-den-lilla-hinken-syndromet".

Låt mig förklara:
När husse var liten skulle han och hans lillebror bada i en varsin hink. Erik som var betydligt större fick den stora hinken. Lillebror fick den lilla. Helt logiskt! Kan man tycka...
Allt finns att beskåda på film och det som utspelar sig är att lillebror plaskar glatt i den lilla hinken. Doppar sig, reser sig osv osv. Lillebror ryms fint i den lilla hinken och har jättekul.
Husse är, trots den större storleken på hinken, lite för stor men försöker ändå doppa sig på samma roliga vis. Husse blir allt mer frustrerad tills han till slut med stor vrede och darr på läppen utbrister-" jag vill också bada i den lilla hinken"!
Det förstår man ju. Lillebror hade ju så kul i sin hink så det är klart att husse också ville bada i den! Att han skulle få ännu sämre plats i den verkade inte ha slagit honom.

Nåja, detta har Igor drabbats av nu. ALLT Naim har och gör verkar bättre än det han får.
För ett par dagar sedan var jag därför tvungen att utföra ett experiment. Igor vill ju nämligen gärna ha Naims mat (förstås!) men dessutom började jag misstänka att han var avundsjuk på att långa skrangliga Naim fick sin mat serverad på en pall. När Naim ätit upp sin mat ställde jag upp Igors mat (som han vägrat äta) på pallen och Igor smaskade förnöjt i sig rubbet!




Åh, så gott!





Igor som annars tillbringar hela kvällar i soffan har också barikaderat sig i Naims nya BIA-bädd. 80'100 cm tycker han var en lämplig storlek för en lundehund.






Det senaste valet kan i och för sig också ha med Naims närgångenhet att göra =)

Inga kommentarer: