onsdag, december 12, 2007

Vinterpromenad

Efter att ha surat hela förmiddagen inne på mitt rum så blev det äntligen dags för lunchpromenad för Igor. Även jag såg fram emot den, för det är en fantastiskt fin dag idag. Några centimeter nysnö ute på stigarna i skogen, solen lyser, lätt snödis i luften och runt tian minus. Igor var hur härjig som helst men fick snabbt upp ett rävspår. Det bra med Igor är att även om spåret må vara jätteintressant så väntar han ändå in en innan han fortsätter, så man behöver inte vara orolig över att han ska dra till andra sidan sjumilaskogen. Efter en stund så hittade han en stor sten där räven varit uppe och gått, så den skulle han prompt upp på. Perfekt för Igor. Utsikt, spårmöjligheter samt bra att markera på. Han blev lite brydd när jag skulle gå därifrån men hoppade till slut ner. När jag sen vek av från spåret så blev han mindre nöjd. Motvilligt följde han efter mig, men inte längre sprallandes fram och tillbaka utan mer en sammanbiten sur promenad hack i häl på mig. Undra om han började frysa lite när vi kom tillbaka, för de sista femti meterna så drog han verkligen hemåt och ville in.
När jag torkade smält snö från honom så upptäckte jag att han mjällade nåt otroligt. Det var flagor av skinn överallt i pälsen på sidorna. Får han ännu ett utbrott av pseudo vet jag inte vad vi ska göra.

Inga kommentarer: