fredag, november 24, 2006

Svaret på frågan

Vi har ett tag undrat över vad som egentligen skulle hända om han är nödig nattetid men vi inte släpper ut honom. Skulle han lägga sig igen, skälla vid dörren eller blir det olycka? Inatt kom svaret.

Vid tvåtiden inatt så började han gå upp och stöka. Först testade jag att lyfta tillbaka honom till sängen, men han studsade ner såfort han landade i sängen. Jag antog att han ville ut, så jag lät honom springa ut i hallen medans jag rafsade ihop lite kläder och började ta på mig dem. Han svansade runt oroligt vid dörren, men när jag sa till honom att sätta sig ner och vänta så fick det en annan effekt. Då sprang han in till vardagsrummet, och när jag fylld av onda aningar följde efter så rundade han soffbordet och sprang in bakom fotöljen. Väl där satte han sig och började krysta :(
Jag lyfte upp honom snabbt, men lite hann komma fram. Efter det så kunde han hålla sig tills jag var klar med påklädningen iallafall, men det skumma är att han var inte särskilt nödig när vi väl kom ut. Nejdå skulle det luktas och kollas på grejer, först efter fem minuters vallande så blev det nåt. Han är så skruttig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men ta inte ut honom mer. Köp ett terrarium.

Anonym sa...

Hej hej. Bjud igor på polonium, det funkade på den där ryska agenten. /L