torsdag, november 16, 2006

Rumsren trots allt?

Nu är det så man nästan vågar tro han är rumsren. Inatt skulle han upp vid tretiden, men då lyfte jag resolut upp honom i sängen igen, och det fann han sig i och somnade igen. När vi gick upp för att äta frukost tassade han runt lite, men vi pekade på sängen igen och då hoppade han dit och sov en stund till. Promenerade ner sen, och då gjorde han sitt, men inte helt panikslaget eller nåt sånt.

Väl på jobbet så var jag inne i ett bra flyt samtidigt som det regnade ute. Det gjorde att vi inte gick ut förräns elva, och han hade nog kunnat hålla sig en bra stund till om det knep. Han är så duktig.

Vi tog det väldigt lugnt över bron på vägen hem, och det gick hyggligt. Får köra så ett tag tror jag, tills han vant sig vid att det inte är farligt alls. Nu efter lunch hittade han ett revbensspjäll som Paul glömt, så det hade sett sina bästa dagar. Jag fick inga lovord av honom när jag tog det från honom, snarare morrningar. Vilken skurk han är! Han får av min mat, men jag får inte hans. Morr.

Inga kommentarer: