måndag, november 13, 2006

Igorfritt igen

Idag är Igor på besök hos mattes jobb ute i Sala. Det blir nog vansinnigt spännande för honom, med alla djur i området. Sen blir det också ett test om han klarar av att sitta i en hundgård. Jag är lite spänd på att få en rapport.

Helgen har varit lugn, han har fått en hel del mental stimulans (för vi tyckte inte att vädret var så kul att vara ute att rasta honom trött i...) och därmed sovit en hel del. Det är jobbigt att tänka för lilla skrutten.

Igårkväll när jag kom från träningen så möttes jag av Igor och matte. De skulle sätta i motorvärmaren, men på vägen så träffade vi den lilla (14 veckor gammal) Jack Russeln som bor i en av grannuppgångarna. Först skällde de rejält på varandra, vilket var ovanligt för Igor på sistone, men sen började de härja och leka. Kul verkade de ha iallafall, men med tanke på att Igor nästan fick stryk redan nu så kan jag tänka mig att det blir han som spelar andrafiolen framöver med. Nåja, så länge de har kul så är det ju inget problem, och det känns gott att det finns en snäll hund i samma storlek som han kan leka med på gården framöver. Chippen lär ju väga mer än Igor iallafall, han har inte gått upp ett dugg den sista månaden utan ligger fortfarande på 7,5 kg.

Inga kommentarer: