måndag, juli 13, 2009

Så stolt och så irriterad

Idag gick vi långpromenad på förmiddagen. Passerade ett hus där jag vet att det bor en hund som Naim brukar skälla på. Jag laddade mentalt långt i förväg. Denna gång skulle han inte skälla!
Hunden var mycket riktigt ute på tomten, Naim såg den och tänkte börja hetsa upp sig men jag sa lugnt och bestämt åt honom och till min stora lycka lydde han perfekt. Han släppte hunden helt och gick och tittade på mig längs med hela staketet. Såååååå duktig.

20 meter efter att vi passerat tomten snurrar Naim runt och skäller. Den nyligen passerade hunden har smitit och står nu ett par meter från oss. JÄKLA SKIT! Nu är hunden en tjock, snäll golden men sämre taiming kan ju ändå inte tänkas, hur snäll den än är. Nu fick ju Naim möjlighet att vråla och skälla ändå.
Släppte Naim och tog hunden i nackskinnet för att leda tillbaka den. En man, som hört oss, kom dock ut från sitt garage och han såg till att den kom tillbaka. Skönt...

För övrigt har den gode salukipojken kräkts galla i soffan. Rätt rejält. Tur för honom att vi beställt nytt överdrag och att det borde komma vilken dag som helst.

Igor är i U:a med husse. Tydligen varmt där så Erik får lite extra motion genom den kända grenen "släpa- lundehund".

Inga kommentarer: