onsdag, juli 08, 2009

Mysteriet med pappersrullen


Idag fick hundarna varsin pappersrulle med godis inlagd i en pappersförpackning. Igor massakrerade i sedvanlig ordning sin och gav mig ett hav av papperssmulor tillbaka.
Naim tittade jag till först efter en stund, men då hittade jag inte rullen! Asken var prydligt öppnad och tillplattad, men inte ett spår av rullen. Hade han ätit upp den? Jag letade och letade. Till slut hittade jag den bakom Igors bur, dit han måste ha kastat dit den under lek. Omöjlig att komma åt till och med för en smak salukinos.
Han är dock inte dum. När han såg att jag hittat hans rulle så gick han och hämtade en rolig tennisboll som han släppte bredvid mig. Han skulle byta till sig rullen! Sånt belönas så klart och nu ligger han och sprättar upp sin efterlängtade belöning.

Inga kommentarer: