tisdag, juli 01, 2008

Sådana slöisar

Igårkväll bestämde jag mig för att jag skulle gå upp tidigt idag. Normalt sätt hinner jag bara tänka på att sträcka på mig så har minst en hund studsat upp (nästan alltid den lilla) och står redo vid dörren. Idag när klockan ringde masade sig den lilla upp medan den stora gjorde sin sedvaliga "Gäsp-jag-ska-också-gå-upp-fast-nej-det-gick-inte-jag-ligger-nog-kvar". Eftersom jag var i stort behov av en egen kissväng innan hundarna fick sin så lämnade jag kvar dem i sovrummet.
Väl tillbaka förväntade jag mig två sfinxar vid dörren. Men nej då. Två stycken hade bestämt sig för att somna om och låg och trynade i varsin säng. Så där mysigt nergosade och fullt inställda på att sova hela dagen. Det regnar ju faktiskt!

Jag var så sugen att lägga mig igen och sova tre timmar till, men jobbet kallar och det var bara att köra upp dem. Synd, för det finns ju inget mysigare än att sova med trötta hundar en regning dag.

Inga kommentarer: