tisdag, juli 15, 2008

Matproblem

Vi har fasligt dåligt med hundmat hemma nu, så jag hade en klar köporder med mig till Uppsala: Köp mer Nutro! Sagt och gjort, vid lunch idag knatade jag upp till Gunnars hund och katt för att handla mat och släpa hem till Järvsö. Vi visste att det varit lite knackigt med leveranserna tidigare i vår av Nutro men till min förvåning fanns nu inget. Noll nada zip. De hade tröttnat på dåliga leveranstider och helt slutat ta in Nutro från grossisten. Det var bara att stå med mössan i handen och välja nytt foder på stört, hundarna måste ju ha nåt att äta ikväll. Till slut fastnade jag för Eukanubas Lamm och ris-foder, men bara en trekilossäck för att se hur det tas emot. Naim är jag inte särskilt orolig för men den lille kräsne lundehunden kan det slå bakut hos. Vi får testa att se, blir ganska tuff övergång till nytt foder...

Tittade nu på grossistens hemsida och där står att leveranserna ska börja igen av Nutro i slutet på augusti. Kanske ska ta det med en nypa salt, men det är oerhört förvirrande. Min lilla hjärna klarar inte av sånt.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, jag tackar och bockar för alla fina tips i artikeln! Jag har redan ett par favoriter jag väljer mellan - återkommer med resultat i bloggen! :)