tisdag, juni 03, 2008

Sliten saluki

Naim verkar fortfarande sliten sen helgen. Igår frågade till och med min chef honom om han var trött =).
Som husse rapporterade i lördags gick LC lysande, men vi komer nog inte köra någon regelrät träning med honom utan mer åka dit OM tillfälle ges.
På lördagkväll tog vi en långpromenad längsmed havet. Mycket uppskattad av både skrutt och Scnahim.
Innan hemfärd på söndagen tog vi en promenad längs en grusväg och till husse och mattes måttliga förtjusning så slängde sig Naim likt en labrador ner i en grönaktig sörja till vattenpöl. Mycket mysigt! HELA han var blöt och det var skitkul att röja runt i sanden sen. Tyckte han iallafall.

Naim var "själv" mycket hos mina föräldrar medan vi gjorde diverse ärenden och det gillade han inte den här gången heller. Jag kan faktiskt inte förstå att han kan vara själv hemma hur bra som helst, men inte hos mina föräldrar där han har sällskap. Den här gången var Igor också med så jag trodde han skulle var lugnare, men nej då. Det hade gnällts och ylats och grejats till och från både på lördagen och söndagen. Mina föräldrar känner han och gillar så det borde inte var det som är felet heller. Knäpp hund! Han och Igor som ska vara där 4 dagar när vi åker till Malmö om ett par veckor. Får hoppas för mina föräldrars och Naims skull att han slutar upp med fjantandet.

Inga kommentarer: