onsdag, april 22, 2009

Ersättare till Råttan

Ni trogna bloggläsare vet att Råttan gick bort för ett bra tag sedan nu. Båda hundarna verkade rätt ledsna över det hela och Giraffen som inhandlades som substitut har aldrig blivit lika populär. Idag hittade Naim dock en ersättare till Råttan.
Vid premiärturen ner till stranden kom han springandes med något brunt i munen. På lite närmre håll kunde man se att det var en lurvig grej och på riktigt nära håll kunde det klart konstateras att det var en gnagare av något slag. Eftersom jag inte ville kolla allt för nära var den svår att artbestämma. Förmodligen var det ingen råtta utan en rejält stor mus, men helt klart något som Naim tyckte vi skulle ta med hem iallafall. Efter lite övertalning lämnade vi den kvar på stranden. Eftersom han har ett minne som en elefant är det bäst att ha honom kopplad förbi detta ställe närmsta halvåret.

På vägen hem hittade han något att rulla i som inte ens jag lyckades artbestämma, men det hela resulterade i en dusch när vi kom hem. Eftersom detta är andra gången i sitt liv (!) som Naim duschar var han rätt tveksam i början men kom snabbt på att det var helt ok.

Räven har också fått duscha. Med det nya specialschampot. Får se om det hjälper något mot klådan och mjälligheten.

Ikväll fick jag knyta fast Igor i grinden för han vägrade att gå in när jag skulle träna Naim. Det går nämligen inte att ha honom ute samtidigt som man tränar den svarte för då springer han runt fötterna på en och gör febrilt alla saker han kan för att få godis. Eftersom han hatar att sitta fast blev han förstås rejält sur, men han får skylla sig själv. Tyvärr tror jag inte att han har den slutledningsförmågan...

1 kommentar:

Kajan sa...

Har ni fått den där sprayen mot klådan från veterinären? Minns inte vad den heter, men den är kanon tycker jag.