söndag, augusti 31, 2008

Inga killar i sängen

Husse har varit i Sthlm och spelat frisbee och jag och hund-killarna har därför varit själv hemma. Trodde jag skulle få sällskap av naim i sängen hela nätterna men vår nya regel att han inte får sova i sängen på nätterna (eg att han bara får ligga där när överkastet är på) har tydligen satt sig och han hoppade självmant ner fast Erik inte var där och "krävde" sin plats. En dag när jag bara slängt upp överkastet från golvet hittade jag honom liggandes just på denna lilla hög också, så att lära honom att överkastet är ok att ligga på verkar alltså ha funkat. Vi var lite tveksamma till om det skulle göra det eller om vi skulle behöva ha ett totalförbud, men det går alltså bra. Tycker det är skönt eftersom det kan vara rätt mysigt att sova med hundarna på dagtid men på nätterna vill man ha större plats.

Igår natt ville Igor ut och kissa vid fyra-tiden och efter det ville faktiskt både han och naim sova i sängen. Riktigt mysigt, tyckte jag eftersom det lätt blir tomt i den stora dubbelsängen när Erik är borta annars, men efter ett tag hoppade de dock båda ner till respektive säng. Bra på sätt och vis, men lite nobbad känner man ju sig =)

Snahim har varit på knyckar-stigen igen. Denna gång var det ett skinkpaket som lockade för mycket. Hundracka!

Jag och Igor har varit och redovisat läxan idag och vi fick godkänt. Vi får alltså helt bestämt börja kursen. Eller ja, Erik och han får börja. Jag är lite glad att det är Erik osm ska gå för vissa moment kommer inte att bli lätta =P

För övrigt har de skött sig hyfsat i helgen, men de har ju två dagar kvar att reta gallfeberna på mig innan Erik kommer hem.

Inga kommentarer: