fredag, augusti 29, 2008

Avslöjad

I förrgårkväll hade jag gjort en härlig chai latte med skummad mjölk åt mig och en kopp the åt Erik. Eftersom jag skulle hämta mer saker placerade jag dessa på behörigt avstånd från salukin som låg i soffan och gosade, väl medveten om att sådant som står på kanten på bordet betraktas som lovligt gods.

Ca 1 minut senare kom Erik in i rummet och anklagade mig för att inte torkat upp det jag spillt på bordet??? Mycket riktigt. Där, mitt bordet, var det en hel del chai latte.

Eftersom jag visste att jag inte spillt slog genast mig tanken att det kanske var salukin som varit framme. Men han låg mycket snällt kvar på samma plats i soffan och såg hemskt oskyldig ut. Kanske jag hade spillt ändå?

Men så tittade Naim upp på mig och vad såg jag? Jo, en liten mjölkmustasch! Snacka om att vara "busted"!

Då har hundkräket ställt upp tassarna på bordet, smakat av latten och förmodligen tyckt at det var alldeles för varmt varpå han spilt ut en del. Tur att han inte välte hela muggen bara.

Igår kväll blev inget, förutom headsettet till telefonen (vilket han är löjligt förtjust i att sno och vi glömmer det gång på gång), snott. Hundarna var först lite sura över att det regnade men efter lite träning inomhus gick de och la sig och sov hela kvällen.

Inga kommentarer: