söndag, mars 29, 2009

Det som göms i snö...

Suck. Idag har jag verkligen fått erfara det gamla ordspråkets visdom. Vi försöker hålla ganska rent på tomten och skotta bort allt bajj som hundarna producerar, och det har känts som att vi har hållt en ganska tight business under vintern. Regelbundna svängar med skyffeln har gjort att det sett snyggt och prydligt ut, men idag när det börjat töa på allvar så kom gamla synder upp till ytan med besked... Jag har tappat räkningen på hur många vändor jag har tagit mellan små (otäcka i Igors fall) högar och staketet. Det är praktiskt när man är omgiven av stora ängar som det bara ska odlas klöver på under sommaren, jag ser mig som samhällsnyttig när jag ordnar gratis gödsel.
Imorgon blir det Uppsala för räven och mig. Undra vad vi ska hitta på för spännande promenader då? En sak är säker, Igor kommer vara högst missnöjd under den timme han får vara ensam på kontoret när jag är och tränar. Att han aldrig lär sig, vad är det för fel på honom?

Inga kommentarer: