söndag, november 13, 2011

Hur tänkte han nu?

Här om dagen skulle jag och lillmatte på ett ärende i byn och hundarna ropades in från tomten för att sedan bli åtsagda att gå och lägga sig i vardagsrummet. Båda lydde ovanligt smidigt, till och med lille vild.

När vi kom tillbaka blev jag rätt förvånad över att Naim stod på tomten. Först trodde jag att Khali numera lärt sig att öppna även låsta dörrar men sen förstod jag att vår svarta riddare måste ha smitit ut när jag vände ryggen till för att hämta en sak i köket inann vi for.

Snabb som en vessla (eller saluki) måste han ha varit! Och sen måste han ha "gömt" sig utom synhåll på tomten när vi gick till bilen.

Hur som helst så var han väl inte helt nöjd med att ha varit själv ute på tomten i kylan i ca en timme. Som tur var så ligegr solen på kallfarstun och där blir rätt varmt.

Han grälade inte så mycket på mig när vi kom hem (något som han annars gärna gör när vi varit borta), så jag tror att han förstod att han kanske fick skylla sig lite själv =)

Inga kommentarer: