måndag, september 26, 2011

Löparen Naim

Naim springer så fantastiskt fint. Igår tog jag med honom på en kort cykeltur, och han sprang så fantastiskt fint och snabbt bredvid mig. Trots att jag trampade på med bra fart så sträckte han bara ut i ett flytande trav, utan att verka det minsta ansträngd.
När vi tog vänster i en korsning istället för höger blev det uppenbart varför han haft så bråttom. Han skulle inte alls med åt mitt håll, han ville åt andra hållet. Däråt bor nämligen tollar-tiken som han är så förtjust i...
Det gick lite segare sen några hundra meter, men sen accepterade han fakta och sprang åter framför mig. I nedförsbackar kunde jag få honom att gå över i nån form av halv-galopp, men annars var det trav hela vägen som gällde. När vi kom hem var han helt oberörd, trots att vi nog cyklat runt två kilometer. Ska nog testa att cykla lite längre och se vad han tycker om det.

Lille vild tog en sväng med matte, men var inte lika kvick. Dels har han inte lika bra löpsteg, men framförallt är det mentalt. Bortåt går bra, även om han inte kan trava lika snabbt som Naim, men hemåt, nej, då kan han faktiskt inte springa. Han verkar ha glömt hur man gör, och vill bara sega. Tokhund!

Inga kommentarer: