tisdag, december 07, 2010

Rejält mycket tuffare

Idag är det en sån där tråkig dag när det är kallare än -20 igen, så det blir inte alltför mycket aktiviteter ute för hundarna. Naim, som gärna känner efter en extra gång med det mesta, fryser bara han tittar ut genom fönstret och håller sig så mycket han bara kan vid elementen inomhus.
Khali däremot är en annan femma. Han är rejält mycket tuffare vad gäller all sorts påverkan, och verkar knappt påverkad av temperaturen. Nog för att han har lite bättre vinterpäls än farsan sin, men ändå... Jag släppte ut honom lite kort i förmiddags för en kort pink, trodde jag iallafall. Jag hade inte på nåt täcke eftersom jag räknade med att han skulle reagera som Naim (ut, pinka, in fort som blixten), men han stannade ute och nosade och pysslade på. Sen hoppade han upp på en sten och stod och spanade ut över staketet i säkert fem minuter.
Här såg man hur han fick kramp i tassarna, för de lyftes lite av och till, men det var enda tecknet på att han kanske hade det lite kyligt. Jag fick till slut lov att locka in honom, annars hade han väl stannat ute alldeles för länge.
Han är helt enkelt bra mycket hårdare än Naim, så är det bara, på gott och ont.

Inga kommentarer: