måndag, maj 18, 2009

Vi spårar på

Jag och Igor har hunnit köra några spårträningar hemma nu, och jag må säga att han är väldigt duktig på det hela. Vi har gått över till en låda med köttbullar i, vilket funkar betydligt mycket bättre som belöning. Han kör på i säker stil i mitt spår, och går han ur spår nån gång så hittar han (hittils) alltid tillbaka till spåret utan att jag säger nåt eller visar. Tyvärr verkar det som att man bara kan köra ett spår åt gången, två på rad verkar lite för svårt för han stannar upp hyffsat ofta och bara tittar på mig. Kan vara nåt jag sänder ut också, så jag får passa mig lite för hur jag reagerar. Till veckan ska vi testa spår med flera delar, det ska bli spännande.

En annan "spännande" sak är den rävsax jag hittade i skogen tio meter bakom vår inhägnade täkt när jag lade spår igår... Ska gå dit på onsdag och se om jag kan ta bort den, obehagligt att tänka att det kanske ligger fler sådana utlagda.

Inga kommentarer: