måndag, november 24, 2008

Vilken helg!

Vilken helg det har varit. Det hela började med att husse och matte kom hem med ett litet knytte. Hundarna har tagit det bra och accepterar Elsa utan problem.
På lördag förmiddag gick jag som vanligt med hundarna. Det hade snöat lite på natten så sikten var god. Vid postlådan scannade jag snabbt av åkrarna men såg ingenting, alltså släppte jag Naim och Igor lösa. Det brukar vara bra att få dem att springa av sig på raksträckan utanför huset först
för sen går de finare resten av promenaden. Nu hann vi inte mer än några meter förräns en skepnad klev ut ett hundratal meter bort bakom en gran på en åker. Jag var osäker på vad det var, men inte Naim. Han insåg att det var ett rådjur och satte efter det över åkrarna. Han sprang inte maxfart men fort nog för att komma långt bort snabbt. Han följde efter i 4-500 meter och sen vek de av in i skogen. Det var inte mycket annat att göra än att gå efter och titta. Väl där hittade jag en upprymd Saluki i skogsbrynet. När den "öppna" jakten var slut hade han tappat intresset.
Senare samma dag kom min föräldrar, så mer social träning för hundarna. Besöket gick bra men tyvärr så gjorde Naim illa tassen på söndagskvällen och har haltat sen dess. Inte sån stor inverkan idag dock, skadan är lite bättre och snöstorm utomhus. Inget som talar för att gå ut och härja alltså...

Inga kommentarer: