fredag, december 22, 2006

Fyrverkeritestad hund

Igår var jag och Igor ute på en lång promenad runt i Eriksberg medan matte tränade på Svettis. När vi gick (jag gick, han sprang som en vilde) på stigarna som går mellan Eriksberg och Flogsta så hör jag plötsligt hur nån tokskalle inne i Eriksberg börjar skjuta av fyrverkerier. Massor av raketer och gud vet vad. Jag beslöt mig snabbt för att låtsas som ingenting, utan gick bara vidare utan att ändra på takten eller säga någonting.

Igor stannade först till vid varje smäll och tittade mot ljusskenet, men efter nån minut så kunde han trava och titta ditåt, och nån minut senare så struntade han fullständigt i det. Då var det (återigen) viktigare att lukta, pinka och springa. Så det verkar som att han är någorlunda fyrverkerisäker, och det är skönt att veta. Nu ska vi inte utmana ödet ändå i år, men man vet aldrig när folk får för sig att smälla av jätteraketen Allan, och då är det bra om Igot inte blir vettskrämd.

När vi kom hem åt han en stor portion mat (trots att han ätit mycket på dagen), och somnade som en stock. Vi tvingade ut honom på en promenad vid halv elva, sen åt han lite mer, och sen nattade han.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Vad roligt att hitta en lundehundsblogg! Jag har lundehunden Bullen (http://kajan.biralevi.se) som just fyllt ett år. Vi bor i Karlstad, men jag har två syskon med familj och hund i Uppsala. Jag ska säga till dom att hålla utkik efter er! =) Skönt att Igor inte verkar bry sig om fyrverkerier. Här är läget lugnt ännu så länge, men snart vankas första nyårskvällen. Hoppas han ska slippa bli rädd för sånt otyg. Jag kommer tillbaka och läser mer om Igor igen!! mvh "Kajan" och Bullen

Anonym sa...

Ojdå, råkade visst skriva ort som mitt namn. Rätt ska vara rätt så jag skriver ett par rader till!!