onsdag, juli 24, 2013

Lillmatte följer med till klubben

Igår följde lillmatte med mig och Khali till klubben när vi skulle gå på den öppna agilityträningen. Med en solstol, lite fika samt en surfplatta så fick det ingen nöd på henne inte.
Desto mer nöjd gick det på Khali. Det var många nya hundar där som han inte kände igen, och varmt därtill. När vi skulle testa banan så gick vi till starten och jag knäppte loss Khali. Sen sa jag "Hopp!", varpå han vände på klacken och sprang mot andra sidan plan. Där står några bänkar, och på den närmsta satt en man med sin tvååriga dotter. Bredvid dem hoppade Khali upp, vände sig och la sig sen ner på  bänken... Kul.
Vi tog paus och vilade oss i form, så han skulle få välja sig lite mer med hundarna. Många gick sen iväg en bit bort och tränade hopp, så då tänkte jag testa igen. Bättre lycka nu, vi fixade hopp, slalom, lång tunneln och sen ett hopp till, men sen vek han bara av och lufsade rakt iväg mot, ja, mitt på plan. Jag fick stopp på honom ett tiotal meter bort och då märkte jag att han var helt slut i skallen. Det var alldeles för mycket för lille Khali. Ingen idé att fortsätta, vi packade ihop och åkte hem för att vila. Om två veckor, ny träning. Vi får nog öva lite själva innan dess...

Inga kommentarer: