tisdag, september 14, 2010

Idolen Naim

Idag på lunchen åkte jag upp i skogen med Khali och Naim för att de skulle få springa av sig lite. Jag hade en rejäl laddning med Frolic med mig, och matade noga i dem några när vi kom fram, så att de skulle ha full koll på vart gottat fanns.

Naim kom lydigt så fort jag ropade, men för Khali fanns bara en ledare i skogen: farsan Naim. Han galopperade vilt för att hålla tempo med Naim, som dock tog det ganska så lugnt bland träden. När Naim kom in till mig så kom Khali, men att locka till sig enbart valpen var stört omöjligt. Det blir nog till att träna en hel del inkallning utan att storhunden är med tror jag...

Naim verkade faktiskt ha genuint roligt ute i skogen med Khali. Jag tror han börjar förstå att det kan bli riktigt skoj framöver när valpen har växt till sig. En sak som är säker är att vi måste skaffa reflexväst till lillen. Naim har en, vilket är till stor hjälp när man ska se var han är. Att se en liten chokladvalp i höstfärgad skog är himla svårt...

Inga kommentarer: